nedeľa 8. januára 2012

BB 002 - 11 olivové šaty

Zase jeden jeden víkend za nami a ja som vyskúšala ďalší nápad - olivové šaty vpredu preložené.
Skúšala som fotiť starým digitálnym foťákom a aj pri inom svetle (daylight žiarovka :) v lampe).



Vesta je zo zvyšku bavlnenej čipky.







Postup pri šití:
strih je bez prídavkov na švy, strihať treba 2 x rukávy a 2 x zadný diel, ostatné jedenkrát.
Najprv som šila záhyby výstrihov na predných a zadných dieloch, potom predný menší diel podložiť a zošiť čo najviac pri krajoch, aby tvorili celok. Ďalej zošiť na ramenách, rukávy prišiť v ramenách a založiť spodný okraj a zašiť. Zošiť od rukávov cez boky obidve strany šiat. Založiť spodný okraj a zašiť. Nakoniec ešte raz odskúšať šaty na bábike a poznačiť si koľko presne treba zašiť v zadnom švíku.
Náschvál som fotila šaty aj zozadu, aby ste videli, že strih sedí veľmi dobre :)
Treba len trpezlivosť, predšívať všetko v rukách rovným stehom a skúšať na bábike ako to sedí.
No a keďže väčšina ľudí nevlastní overlock šijací stroj, naparovacia žehlička natiahnutý úplet pekne upraví.

16 komentárov:

  1. Nádhera, vypadá to naprosto luxusně. Děkuji za střih, tohle musím někdy vyzkoušet. A ta barva, moc se mi líbí...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tereza je moje snad nejoblíbenější BB a moc jí to v těch šatech sluší. Zkoušela jsem podobné šaty šít podle střihu, který jsem si koupila od Yourcandy, ale nějak mi to moc nesedí. A protože uvažuji ještě o dalších zavinovacích šatech, tak určitě vyzkouším i tvůj střih. Jen jsem se chtěla zeptat: Ty jsi použila úplet, myslíš, že by šly šaty podle tvého střihu ušít i z méně pružného materiálu?Dík

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aspoň trochu pružný materiál to musí byť, hlavne kvôli úzkym rukávom, ktoré by sa potom nemuseli dať obliecť cez dlane a vzadu treba nechať väčší rozparok na zapínanie na patentky alebo suchý zips.
      Všetky strihy, ktoré tu dávam sú odskúšané na model muse, počas šitia ich upravujem, aby čo najlepšie šatičky sedeli. Ale oblečok stále treba počas zošívania skúšať na bábike, aby sedel.

      Odstrániť
    2. díky moc. Nechám si větší přídavky a pak poměřím a upravím.

      Odstrániť
    3. Na model muse úplne stačia 3-4 mm prídavky.

      Odstrániť
  3. Také mám podobný střihy od Yourcandy, ale šatičky jsem ještě nezkoušela. Ty Tvé jsou úžasné, naprosto profesionální. Jak jsi to myslela s tou napařovací žehličkou?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Keď šijem drobnými stehmi na šijacom stroji, tak sa úplet troška zvlní, no a to vyrieši naparovacia žehlička, úplet sa znovu stiahne do pôvodného tvaru.

      Odstrániť
  4. úžasné šaty, veľmi sa mi páči aj farba aj strih a Terese sedia úžasne.:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Šaty sú úplne dokonalé. Terese nesmierne pristanú. Už sa Teším, kedy tento strih skúsim:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Teresa je nádherná panenka v těch šatičkách vypadá skvěle. Díky za střih a návod. Určitě časem vyzkoužím. Zavinovací šaty nemají chybku ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Páni, to je ale krása!
    Tak tieto tiež vyskúšam, ja som tak lenivá vytvárať nejaké nové strihy, stále používam len tie čo už mám. Takéto šaty moje bábiky rozhodne ocenia, len aby sa mi podarili ako Tebe :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale podaria :), vždy to istí ten zadný švík na chrbte, pred zošitím ešte poriadne odskúšam, že koľko treba zašiť, aby sedeli pekne.

      Odstrániť
  8. Thank you for this pattern. Like you i have a lot of different dolls i like to sew clothes for.
    I hope you understand english. I love your blog! 💕 I can read it with google translate. Very nice.
    I adore the knit sweaters. I cannot knit. Kind regards, Annette

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. You are welcome :) I have learned to knit from youtube for dolls. I didn´t know to knit until then.
      Kind regards, Nenca

      Odstrániť